Nr. ................. din data de ................... P?r?ile contractante: Societatea S.C. ALEFAB CRIS TRAVEL S.R.L .cu sediul in SLATINA ,Str. Primaverii, Nr.10 tel:fax: 0249.432.540 . email: agentia_rtx@yahoo.com , Cod de Inregistrare Fiscala 34354037 ,inregistrata la Registrul Comertului sub numarul J 28/247/2015 , titulara a Licentei de turism 3134 ,Polita de Asigurare emisa de OMNIASIG .seria I nr. 45991/25.05.2016 ,privind rambursarea cheltuielilor de repatriere si/ sau a sumelor achitate de catre turisti ?i Dl./d-na..................................................................................... .., domiciliat/domiciliat? în............................................................................. ....................................................t.elefon .................................. ...,email............................... posesor/posesoare al/a buletinului/c?r?ii de identitate seria ............. nr. ........... ......, eliberat/eliberat? de ................... ... la data de ......... ....................., CNP.................................................... sau Persoana juridica ................................................................................. ., cu sediul in ......................................................................................., inregistrata la ORC sub nr J......./......../............,CUI ....................................., telefon................................. .. email.........................., cont bancar........................................................................................................, reprezentata prin..- .......................................................- . .. posesor/posesoare al/a buletinului/c?r?ii de identitate serie/ nr ........................................., in calitate de TURIST Au convenit la încheierea prezentului contract. I. Obiectul contractului I.1. Îl constituie vânzarea de c?tre Agen?ie a pachetului de servicii turistice înscris în voucher, bilet de odihn?, tratament, bilet de excursie, alt înscris anexat prezentului contract ?i eliberarea documentelor de plat? ?i c?l?torie. Statusul rezervarii / comenzii in momentul incheierii contractului (confirmata, neconfirmata - in curs de confirmare)..................................................................................................................................................................................................... In cazul neconfirmarii serviciilor (cazare, transport etc), agentia va oferi turistului o varianta alternativa sau va returna integral avansul. Încheierea contractului 2.1. Contractul se încheie dup? caz în oricare din urm?toarele situa?ii : a) în momentul semn?rii lui de c?tre turist sau prin acceptarea condi?iilor contractuale de servicii turistice inclusiv în cazul celor achizi?ionate la distan?? prin mijloace electronice; b) în momentul în care turistul prime?te confirmarea scris? a rezerv?rii de la Agen?ie, în cel mult 60 de zile calendaristice de la data întocmirii bonului de comand?. Este responsabilitatea agen?iei de turism de a informa turistul prin orice mijloace convenite în scris cu acesta (telefon, mail, fax etc.) dac? rezervarea pe care a solicitat-o s-a confirmat. Pentru procesarea unei rezerv?ri de servicii, agen?ia poate solicita un avans cuprins intre 20 - 80 % din pre?ul pachetului sau plata integral? a contravalorii pachetului, în func?ie de data la care turistul solicita serviciile. Daca inscrierea intervine cu mai putin de 20 zile inaintea plecarii, pachetul turistic se va achita integral. In cazul nerespectarii termenelor de plata, Tour Operatorul isi rezerva dreptul de a anula rezervarea. 1. În cazul în care con?inutul bonului de comand? nu difer? de con?inutul confirm?rii c?l?toriei turistice ?i confirmarea s-a efectuat în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semn?rii bonului de comand?, turistul care decide s? renun?e la c?l?toria turistic?, datoreaz? agen?iei penalit??i conform cap. VI din prezentul contract. 2. În cazul în care con?inutul bonului de comand? difer? de con?inutul confirm?rii c?l?toriei turistice primite în scris de la agen?ie sau dac? aceast? confirmare nu s-a f?cut în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semn?rii bonului de comand?, turistul poate considera c? voiajul nu a fost rezervat ?i are dreptul la rambursarea imediat? a tuturor sumelor deja pl?tite. c) în momentul eliber?rii documentelor de c?l?torie (voucher, bilet de odihn? ?i/sau tratament, bilet de excursie, etc.), inclusiv în format electronic, în cazul în care pachetele de servicii turistice fac parte din oferta standard a agen?iei de turism sau exist? deja confirmarea de rezervare din partea altor prestatori. 2.2. În cazul în care prezentul contract este pus integral la dispozi?ia turistului sub form? de catalog, pliant, alte înscrisuri, site-ul agen?iei sau alte mijloace de comunicare electronic? (e-mail, fax, etc.), obliga?ia de informare a turistului este considerat? îndeplinit? prin înscrierea acestei informa?ii în oricare dintre documentele de c?l?torie sau documentele fiscale furnizate de agen?ie, nefiind necesar? încheierea în form? scris? a contractului cadru de comercializare a pachetelor de servicii turistice, respectiv dac? prezentul contract prezentat turistului în modalit??ile prev?zute mai sus, con?ine informa?iile prev?zute la art. 12 alin. (2) din Ordonan?a Guvernului nr. 107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice. Informa?iile ?i fotografiile prezentate în cataloagele, ofertele speciale, site-urile, materialele publicitare sunt orientative ?i au caracter informativ, f?r? îns? a afecta calitatea ?i cantitatea serviciilor contractate de turist. 2.3. Contractul înceteaz? de drept odat? cu finalizarea prest?rii efective a pachetului de servicii turistice înscris în documentele de c?l?torie. III. Pre?ul contractului ?i modalit??i de plat? 3.1. Pre?ul contractului este de _________________ ?i se compune din costul serviciilor turistice efective, comisionul Agen?iei ?i T.V.A.. Dac? pre?ul nu este specificat în prezentul contract, atunci acesta este specificat în bonul de comand? (dac? exist?), alte documente de c?l?torie, cataloage, pliante, alte înscrisuri puse la dispozi?ie turistului, site-ul agen?iei, alte mijloace de comunicare electronic? ?i/sau pe factur?. In situatia contractarii serviciilor turistice in regim early booking, reducerea este inclusa in pachet, iar procentul precizat se aplica numai serviciilor de cazare. In acest caz, orice modificare a contractului, solicitata de turist, determina anularea rezervarii cu penalizari si refacerea acesteia la pretul si conditiile din momentul reinscrierii. De asemenea, nerespectarea conditiilor de plata aplicate rezervarilor tip EB determina modificarea pretului pachetului conform ofertei standard. 3.2. Modalit??i de plat?: 3.2. Modalit??i de plat?: 3.2.1. La încheierea contractului se achita: a) un avans in suma de ______________ din pre?ul contractului, iar diferenta de _______________se va achita pana la data de____________ b) plata integral? a contravalorii pachetului de servicii turistice. Depasirea termenului de plata determina aplicarea unei penalitati de 0,3% pentru fiecare zi de intarziere, procent aplicat la suma scadenta si neachitata. 3.2.2. În cazul în care la încheierea contractului s-a perceput un avans, plata final? se va face astfel: a) pentru serviciile turistice care necesit? confirmare din partea prestatorilor, conform termenelor de plat? comunicate de agen?ie în scris prin bonul de comand? sau alte mijloace de comunicare. b) pentru serviciile turistice care nu necesit? confirmare din partea prestatorilor, dup? cum urmeaz?: A. termene de plata oferta STANDARD 30% din pretul pachetului turistic la inscriere; 60% din pretul pachetului turistic cu minim 30 zile inaintea plecarii; 10% din pretul pachetului turistic cu minim 15 zile inaintea plecarii. B. termene de plata oferta EARLY BOOKING 20% din pretul pachetului turistic la inscriere; 60% din pretul pachetului turistic la termenul limita al ofertei de Early Booking; 20% din pretul pachetului turistic cu minim 15 zile inaintea plecarii. Conditiile de plata de mai sus (oferta standard si oferta early booking) se aplica in toate cazurile, cu exceptia celor in care programul valorificat / confirmat are propriile reguli de achitare (vezi conditiile ofertei sau ale programului turistic. 3.3. Plata serviciilor turistice externe aferente contractului se efectueaza într-o singur? moned?. Daca factura emisa de Agentie este exprimata in valuta (eur, usd), aceasta se va achita in aceeasi moneda. In cazul in care, la cererea turistului, factura emisa de catre Agentie va fi exprimata in lei, aceasta se va intocmi la cursul BNR din ziua emiterii facturii, la care se adauga un comision de risc valutar de 2 %. IV. Drepturile ?i obliga?iile Agen?iei 4.1. Agen?ia poate furniza turistului un bon de comand?, dac? consider? necesar. 4.2. În cazul modific?rii uneia dintre prevederile esen?iale ale contractului cum ar fi: serviciile incluse în pachet, datele de c?l?torie, modificarea categoriei unit??ii de cazare, Agen?ia are obliga?ia de a informa turistul cu cel pu?in 15 zile calendaristice înainte de data începerii c?l?toriei. În cazurile prev?zute la pct. 4.7. literele a), b), c) din prezentul contract, informarea se va face în timp util. 4.3. În cazul achizi?ion?rii unui pachet de servicii turistice având în componen?? ?i asigurarea transportului pe cale aerian?, Transportatorul Aerian, f?r? a cere acordul agen?iei de turism care deruleaz? programul turistic, are dreptul de a modifica orele de zbor. Prin urmare, Agen?ia nu este r?spunz?toare pentru decolarea/aterizarea avioanelor la o alt? or? decât cea înscris? în programul turistic. Pentru aceste întârzieri, compania aerian? este obligat? s? asiste turi?tii conform Regulamentului nr. 261/2004 implementat prin HG nr. 1912/2006. Orice problem? privind operarea zborului ?i ac?iunile adiacente acestuia intr? în competen?a ?i responsabilitatea transportatorului, biletul de avion reprezentând contractul între pasager ?i transportator. În cazul acestor pachete de servicii turistice, ziua de plecare ?i ziua de sosire nu sunt considerate zile turistice, acestea fiind destinate transportului. 4.4. În situa?ia achizi?ion?rii unui produs de tip croazier?, linia de croazier? poate modifica din motive ce ?in de siguran?a navig?rii, num?rul cabinei ?i loca?ia acesteia pe pun?i (o punte inferioar?, una superioar?, mai spre pupa sau spre prova, etc.), doar cu o cabin? de aceea?i categorie ca cea rezervat? ini?ial, caz în care turistul nu va fi desp?gubit în nici un mod având în vedere c? este vorba de acela?i tip de cabin? ca ?i cel rezervat. 4.5. Agen?ia poate modifica pre?ul contractului în sensul major?rii sau mic?or?rii - dup? caz, ar?tând totodat? modul de calcul al major?rilor sau mic?or?rilor de pre? ale contractului ?i numai dac? modificarea are loc ca urmare a varia?iilor costurilor de transport, a redeven?elor ?i a taxelor aferente serviciilor de aterizare, debarcare/îmbarcare în porturi ?i aeroporturi, a taxelor de turist, ori a cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice contractat. Pre?urile stabilite în contract nu pot fi majorate, în niciun caz, în cursul celor 20 de zile calendaristice care preced data plec?rii. 4.6. În cazul în care, dup? începerea c?l?toriei turistice, o parte important? din serviciile turistice prev?zute în contract nu este realizat? sau Agen?ia constat? c? nu le va putea realiza, aceasta este obligat?: a) s? ofere turistului alternative corespunz?toare în vederea continu?rii c?l?toriei turistice f?r? majorarea pre?ului, respectiv serviciile turistice oferite s? fie de aceea?i calitate ?i cantitate; b) s? restituie turistului sumele ce reprezint? diferen?a dintre serviciile turistice achitate ?i cele efectiv prestate în timpul c?l?toriei turistice; 4.7. Agen?ia este r?spunz?toare pentru buna executare a obliga?iilor asumate prin contract, cu excep?ia urm?toarelor cazuri: a) când neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoas? a obliga?iilor asumate prin contract se datoreaz? turistului; b) când neîndeplinirea obliga?iilor se datoreaz? unor cauze de for?? major? sau unor împrejur?ri pe care nici Agen?ia, nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita inclusiv dar f?r? a se limita la: modificarea companiei aeriene, de orar sau de itinerar, întârzieri în traficul mijloacelor de transport, defectarea mijlocului de transport, accident, blocaje, lucr?ri sau repara?ii pe drumurile publice), neîndeplinirea grupului minim urmare a unor renun??ri de ultim? or? sau a neob?inerii vizelor pentru to?i participan?ii. Agen?ia nu este r?spunz?toare pentru prejudiciile cauzate turistului ca urmare a întârzierilor curselor (inclusiv charter), a pierderii de bagaje ?i a altor împrejur?ri care revin exclusiv în sarcina transportatorului în temeiul actelor normative specifice si nu este obligata sa ramburseze c/valoarea serviciilor achizitionate. c) când neîndeplinirea obliga?iilor se datoreaz? unui ter? care nu are leg?tur? cu furnizarea serviciilor prev?zute în contract, iar cauzele care au determinat neîndeplinirea obliga?iilor au un caracter imprevizibil ?i inevitabil. In situatia de suprarezervare (overbooking) a unui hotel, determinata de activitatea hotelierilor, inainte sau dupa inceperea calatoriei, Agentia va oferi varianta de hotel in aceeasi zona sau intr-o zona apropiata, la aceeasi categorie sau de o categorie superioara fara sa modifice pretul; in cazul in care situatia de suprarezervare (overbooking) este anuntata turistului, sau reprezentantului acestuia, cu minim 3 zile inainte de data plecarii, turistul poate accepta varianta propusa sau poate anula calatoria fara penalizari, fara insa a avea dreptul de a solicita despagubiri suplimentare. 4.8. Agen?ia are obliga?ia s? furnizeze în scris turistului sau prin orice mijloace de comunicare electronice convenite în scris cu turistul (e-mail, fax, sms etc.), cu cel pu?in 7 zile înainte de data plec?rii, urm?toarele informa?ii: a) orarele, locurile escalelor ?i leg?turile, precum ?i, dup? caz, locul ce urmeaz? s? fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse; b) denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon ?i de fax, adrese e-mail ale reprezentan?ei locale a organizatorului ?i/sau a detailistului ori, în lipsa acestora, un num?r de apel de urgen?? care s? îi permit? contactarea organizatorului ?i/sau a detailistului; c) pentru c?l?toriile minorilor neînso?i?i de p?rin?i, informa?ii care s? permit? p?rin?ilor stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul caz?rii copilului. 4.9. Agen?ia parte în contract este obligat? s? acorde prompt asisten?? turistului aflat în dificultate, în cazul situa?iilor de for?? major? sau a unui eveniment pe care nici agen?ia de turism, nici furnizorul sau prestatorul de servicii, cu tot efortul depus, nu îl puteau prevedea sau evita. 4.10. Excursiile optionale se efectueaza la fata locului cu agentii locale, care poarta intreaga responsabilitate pentru organizarea si desfasurarea acestor excursii. Sumele aferente excursiilor optionale nu se incaseaza in numele Agentiei RTX Preturile excursiilor optionale pot fi mai mari decat cele cumparate de la receptia hotelurilor, avand in vedere ca turistii vor avea la dispozitie mijloace de transport de la hotel la obiective si retur, ghid etc. Pretul excursiilor se calculeaza in general, pentru grupuri de aproximativ 25 de persoane. In cazul neintrunirii acestui numar minim, fie tarifele pot fi majorate proportional, fie excursia poate fi anulata, iar turistii putand opta pentru achizitionarea excursiei de la receptia hotelului in functie de disponibilitati. V. Drepturile ?i obliga?iile turistului 5.1. În cazul în care turistul nu poate s? participe la c?l?toria turistic?, acesta poate s? cesioneze contractul (daca este posibil), unei ter?e persoane care îndepline?te toate condi?iile aplicabile pachetului de servicii turistice contractat, cu obliga?ia de a anun?a în scris Agen?ia cu cel pu?in 7 zile înaintea datei de plecare. Între turistul care nu poate participa la c?l?toria turistic? contractat? (cedentul), ter?a persoan? (cesionarul) ?i agen?ia de turism (debitor cedat) urmeaz? a se încheia un contract de cesiune cu privire la pachetul de servicii turistice contractate ?i cesionate. Pentru c?l?toriile individuale, în cazul în care mijlocul de transport este avionul, transferul poate fi efectuat numai dac? exist? posibilitatea transfer?rii locului de zbor. De asemenea, pentru calatoriile care necesita indeplinirea unor conditii speciale, ex: obtinerea vizelor turistice, se va tine seama de acestea pentru cesiunea contractului. Responsabilitatea încheierii contractului de cesiune revine dup? caz fie cedentului, fie cesionarului, ?i niciodat? Agen?iei de turism (debitorului cedat). In acest caz Agen?ia reziliaz? contractul cu turistul care cesioneaz? contractul ?i încheie un alt contract cu noul turist. Turistul care cedeaz? pachetul s?u de servicii, precum ?i cesionarul, sunt responsabili în mod solidar la plata pre?ului c?l?toriei ?i a eventualelor costuri suplimentare ap?rute cu ocazia acestei ced?ri. 5.2. În cazul sejururilor de odihn? ?i/sau de tratament cu locul de desf??urare în România, turistul are obliga?ia s? respecte urm?torul program de acordare a serviciilor: cazarea se face de regul? la ora 18,00 a zilei de intrare ?i se termin? de regul? la ora 12 a zilei de ie?ire înscrise pe documentele de c?l?torie (voucher, bilet de odihn? ?i/sau tratament, bilet de excursie, etc.). Eventualele costuri suplimentare generate de neeliberarea spa?iilor de cazare pân? cel târziu la orele specificate mai sus cad în sarcina exclusiv? a turistului. In functie de destinatie, orele de intrare, respectiv iesire, se pot modifica si sunt decise de unitatea hoteliera. 5.3. În cazul în care pre?urile stabilite în contract sunt majorate cu peste 10%, turistul poate rezilia/denun?a unilateral contractul, având îns? dreptul la rambursarea imediat? de c?tre Agen?ie a sumelor pl?tite, inclusiv comisionul. 5.4. Turistul este obligat s? comunice Agen?iei, în termen de 5 zile calendaristice de la primirea în?tiin??rii prev?zute la cap. IV pct. 4.2 privind modificarea prevederilor esen?iale ale contractului sau în timp util înainte de începerea c?l?toriei, în cazul aplic?rii clauzelor prev?zute în cap. IV pct. 4.7. literele b) ?i c), hot?rârea sa de a opta pentru: a) rezilierea/denun?area unilateral? a contractului f?r? plata penalit??ilor sau b) acceptarea noilor condi?ii ale contractului. 5.5. În cazul în care turistul decide s? participe la c?l?toria asupra c?reia s-au operat modific?ri în condi?iile cap. IV pct. 4.2. se consider? c? toate modific?rile au fost acceptate ?i turistul nu poate solicita desp?gubiri ulterioare datorate modific?rilor de acest tip. 5.6. În cazul în care turistul reziliaz?/denun?? unilateral contractul în temeiul pct. 5.4. sau Agen?ia anuleaz? c?l?toria turistic? înaintea datei de plecare, turistul are dreptul: a) s? accepte la acela?i pre? un alt pachet de servicii turistice de calitate echivalent? sau superioar?, propus de Agen?ie; b) s? accepte un pachet de servicii turistice de calitate inferioar? propus de Agen?ie, cu rambursarea imediat? a diferen?ei de pre?, în sensul ramburs?rii diferen?ei de pre? dintre cele dou? pachete turistice, la momentul încheierii noului contract de prestare de servicii; c) s? i se ramburseze imediat toate sumele achitate în virtutea contractului. 5.7. În toate cazurile men?ionate la pct. 5.6., turistul are dreptul s? solicite Agen?iei ?i o desp?gubire, cuantumul c?reia poate fi stabilit prin acordul comun al p?r?ilor sau în baza unei hot?râri a instan?ei de judecat?, pentru neîndeplinirea prevederilor contractului ini?ial, cu excep?ia cazurilor în care: a) anularea s-a f?cut datorit? nerealiz?rii num?rului minim de persoane men?ionat în contract, iar Agen?ia a informat în scris turistul cu cel pu?in 15 zile calendaristice premerg?toare datei plec?rii; b) anularea s-a datorat unui caz de for?? major? (circumstan?e imprevizibile, independente de voin?a celui care le invoc? ?i ale c?ror consecin?e nu au putut fi evitate în ciuda oric?ror eforturi depuse, în aceasta nefiind incluse suprarezerv?rile, caz în care responsabilitatea revine companiei aeriene sau unit??ii de cazare) sau unor cauze dintre cele prev?zute la cap. IV pct. 4.7 lit. b). c) anularea s-a f?cut din vina turistului. 5.8. Turistul are dreptul s? rezilieze/denun?e unilateral în orice moment, în tot sau în parte, contractul, iar în cazul în care rezilierea/denun?area unilateral? îi este imputabil? este obligat sa desp?gubeasc? Agen?ia pentru prejudiciul creat acesteia, conform prevederilor Cap. VI din prezentul contract, cu excep?ia cazurilor de for?? major? definite conform legii. Desp?gubirea se poate ridica la maximul pre?ului pachetului de servicii turistice contractat. 5.9. În cazul în care turistul alege s? se mute la un alt hotel decât cel contractat ini?ial ?i achitat, responsabilitatea financiar? a renun??rii îi apar?ine. Agen?ia va rezolva cerin?ele turistului în limita posibilit??ilor, eventualele diferen?e de pre? urmând a fi suportate de c?tre turist. Dac? turistul solicit? nemotivat schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oric?rora dintre servicii, aceasta echivaleaz? cu rezilierea/denun?area unilateral? a contractului, cu aplicarea penalit??ilor prev?zute la Cap. VI din prezentul contract la momentul respectiv ?i încheierea unui nou contract. 5.10. Turistul este obligat s? achite la recep?ia unit??ii hoteliere taxa de sta?iune, taxa de salubritate, precum ?i alte taxe locale, f?r? a putea pretinde desp?gubiri sau returnarea sumelor de la Agen?ie. 5.11. Turistul este obligat s? prezinte la recep?ia unit??ii hoteliere actele sale de identitate, precum ?i documentul de c?l?torie eliberat de agen?ie (voucher, bilet de odihn? ?i/sau de tratament, etc.), în vederea acord?rii serviciilor turistice. În cazul în care turistul beneficiaz? de bilete de odihn? ?i tratament, este obligat s? prezinte la recep?ia unit??ii hoteliere bilet de trimitere de la medicul de familie ?i dovada pl??ii contribu?iilor pentru asigur?ri sociale, la zi. 5.12. Turistul ia la cuno?tin?? c? serviciile pe care le achizi?ioneaz? f?r? ca acestea s? fac? parte din contractul cu agen?ia de turism, sunt în stricta responsabilitate a prestatorului local, sunt guvernate de legisla?ia ??rii de destina?ie, iar agen?ia de turism nu are nici o responsabilitate asupra presta?iilor în cauz?. 5.13. Dac? pentru efectuarea c?l?toriei este necesar? îndeplinirea de c?tre turist a unor formalit??i suplimentare (de ex. c?l?toria împreun? cu minori, situa?ia în care numele turistului este schimbat ca urmare a c?s?toriei/desfacerii ei, etc.), acesta are obliga?ia de a îndeplini toate cerin?ele legale. Pentru o informare optim?, Agen?ia recomand? ?i consultarea site-ului Poli?iei de Frontier?. În cazul în care turistul nu î?i respect? obliga?ia de a se informa cu privire la formalit??ile suplimentare necesare în vederea efectu?rii c?l?toriei care nu sunt în sarcina Agen?iei (de ex. în cazul c?l?toriei cu minori, împuternicire din partea p?rintelui sau reprezentantului legal ce nu îl înso?e?te, cazier judiciar, sau orice alte documente suplimentare - enumerarea fiind exemplificativ?), Agen?ia este exonerat? de orice r?spundere în cazul imposibilit??ii efectu?rii c?l?toriei. 5.14. Agen?ia de turism recomand? turi?tilor contactarea acesteia cu 24 ore înainte de plecare pentru reconfirmarea detaliilor de îmbarcare (orar de zbor, loc îmbarcare, etc.). 5.15. În cazul în care o singur? persoan? angajeaz? servicii pentru un num?r mai mare de turi?ti, condi?iile contractuale se extind în mod automat asupra întregului grup pentru care au fost achitate serviciile. 5.16. Turistul este obligat s? foloseasc? mijloacele de transport, camera de hotel ?i bunurile din dotarea acesteia ca un bun proprietar ?i potrivit destina?iei lor. Agen?ia nu se face vinovat? de eventualele pagube produse sau v?t?m?ri suferite de turist ca urmare a nerespect?rii acestui alineat. 5.17. Turistul are obliga?ia s? respecte locul, data ?i ora plec?rii atât la dus cât ?i la întors, precum ?i locurile, datele ?i orele stabilite pe parcursul programului turistic contractat. Toate cheltuielile ?i daunele produse ca urmare a nerespect?rii de c?tre turist a prevederilor privind locurile de întâlnire ?i orarele, vor fi suportate de c?tre acesta. 5.18. În cazul în care turistul care a intrat pe teritoriul statului în care se realizeaz? pachetul de servicii turistice refuz? s? se mai întoarc? în România ?i autorit??ile din ?ara respectiv? fac cheltuieli de orice natur? cu acesta, turistul respectiv are obliga?ia de a suporta toate aceste cheltuieli. VI. Renun??ri, penaliz?ri, desp?gubiri 6.1. În cazul în care turistul renun?? din vina sa la pachetul de servicii turistice care face obiectul prezentului contract, el datoreaz? Agen?iei penaliz?ri dup? cum urmeaz?: 6.1.1. În cazul serviciilor turistice externe/interne: A. Conditii de anulare/penalizari oferta STANDARD a) 30% din pre?ul pachetului de servicii, dac? renun?area se face in intervalul 59 zile- 30 zile calendaristice înainte de data plec?rii; b) 50% din pre?ul pachetului de servicii, dac? renun?area se face în intervalul 29 – 15 zile calendaristice înainte de data plec?rii; c) 80 % din pre?ul pachetului de servicii, dac? renun?area se face în intervalul 14 – 7 zile calendaristice înainte de data plec?rii; d) 100% din pre?ul pachetului de servicii, dac? renun?area se face în interval mai mic de 6 zile calendaristice înainte de data plec?rii sau pentru neprezentarea la program. B. Conditii de anulare/penalizari oferta EARLY BOOKING a) 30% din pre?ul pachetului de servicii, dac? renun?area se face in intervalul cuprins intre ziua confirmarii rezervarii si 30 zile înainte de data plec?rii; b) 50% din pre?ul pachetului de servicii, dac? renun?area se face în intervalul 29 – 15 zile calendaristice înainte de data plec?rii; c) 80 % din pre?ul pachetului de servicii, dac? renun?area se face în intervalul 14 – 7 zile calendaristice înainte de data plec?rii; d) 100% din pre?ul pachetului de servicii, dac? renun?area se face în interval mai mic de 6 zile calendaristice înainte de data plec?rii sau pentru neprezentarea la program. 6.1.2 Conditiile de anulare/penalizare indicate la art. 6.1.1 sunt standard si se aplica in toate cazurile, cu exceptia celor in care programul valorificat / confirmat are propriile reguli de anulare/penalizare (vezi conditiile ofertei sau ale programului turistic – exemple: programe de Revelion, turism individual, turism intern, croaziere, destinatii exotice, sistemele germane de rezervari Dertour si TUI etc) . Pe langa penalitatile indicate mai sus, turistul va suporta si eventualele taxe (ex: taxa pentru obtinerea vizelor), daca acestea nu sunt incluse in valoarea contractului. 6.2. În cazul în care turistul care a contractat un pachet de servicii turistice cu Agen?ia ?i a achitat un avans nu se prezint? în termenul specificat în bonul de comand? sau în termenul comunicat în scris, pentru a achita ratele aferente sau restul de plat?, contractul se consider? reziliat de drept, iar Agen?ia are dreptul de a anula rezerv?rile efectuate în beneficiul turistului cu re?inerea penaliz?rilor prev?zute la p. 6.1. din prezentul contract. 6.3. Pentru biletele de odihn? ?i/sau de tratament cump?rate prin organiza?ii sindicale, Agen?ia va face restituiri numai în baza cererilor de renun?are contrasemnate ?i ?tampilate de reprezentantul organiza?iei sindicale. 6.4. În cazul în care o ambasad? refuz? s? acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de servicii, turistului i se vor re?ine toate taxele datorate de Agen?ie prestatorilor direc?i, precum ?i cheltuielile de operare proprii acesteia. 6.5. Penaliz?rile echivalente cu cele indicate la punctul 6.1.1. lit. c) sau d), respectiv 6.1.2. lit. b) sau c) se aplic? ?i în cazul în care turistul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare/destina?ie, dac? nu poate pleca în c?l?torie pentru c? documentele personale necesare în vederea efectu?rii c?l?toriei nu sunt conforme normelor legale sau este în imposibilitatea de a p?r?si teritoriului ??rii, din alte motive ce ?in de persoana acestuia. 6.6. Turistul trebuie sa depun? în scris cererea de renun?are la pachetul de servicii turistice la Agen?ia la care a achitat serviciile. În caz contrar, cererea de renun?are nu este luat? în considerare. 6.7. Agen?ia va acorda desp?gubiri în func?ie de gradul de nerespectare a obliga?iilor din contract. 6.8. Agen?ia nu r?spunde în situa?ii de grev?, conflicte politice ?i de r?zboi, catastrofe, de pericol public, atac terorist, embargou interna?ional, precum ?i în cazul în care companiile aeriene stabilesc limite de r?spundere. Toate aceste situa?ii care nu sunt imputabile nici unei p?r?i se consider? situa?ii de for?? major? ?i exonereaz? de r?spundere Agen?ia. 6.9. Toate sumele men?ionate la pct. 6.1, 6.2, 6.4 ?i 6.5 din prezentul contract, se vor re?ine de c?tre Agen?ie din avansul sau pre?ul total al pachetului de servicii turistice achitat de turist, f?r? a fi necesar? interven?ia instan?elor de judecat?. VII. Reclama?ii 7.1. În cazul în care turistul este nemul?umit de serviciile turistice primite, acesta are obliga?ia de a întocmi o sesizare în scris la fa?a locului, clar ?i explicit, cu privire la deficien?ele constatate, legate de realizarea pachetului de servicii turistice contractat, ce se va transmite prompt atât reprezentantului Agen?iei, cât ?i prestatorului de servicii turistice (conducerii hotelului, restaurantului, reprezentan?ilor locali ai turoperatorului),in termen de maxim 48 ore. 7.2. Atât Agen?ia, cât ?i prestatorul de servicii turistice vor ac?iona imediat pentru solu?ionarea sesiz?rii. În cazul în care sesizarea nu este solu?ionat? sau este solu?ionat? par?ial, turistul va depune la sediul Agen?iei o reclama?ie în scris, în termen de maximum 5 zile calendaristice de la încheierea c?l?toriei, Agen?ia urmând ca, în termen de 30 zile calendaristice, s? comunice turistului desp?gubirile care i se cuvin, dup? caz. VIII. Asigur?ri 8.1. Turistul este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere ?i/sau a sumelor achitate de acesta, în cazul insolvabilit??ii sau falimentului Agen?iei Tour Operatoare. 8.2. Condi?iile în care turistul va fi desp?gubit de c?tre societatea de asigurare sunt: 8.2.1. În cazul în care Agen?ia nu efectueaz? repatrierea turistului, acesta are obliga?ia de a anun?a imediat societatea de asigurare prin telefon, fax sau e-mail. În aceast? situa?ie societatea de asigurare nu are obliga?ia de a achita imediat contravaloarea cheltuielilor de repatriere, ci de a le rambursa dup? întoarcerea turistului în România, în condi?iile poli?ei de asigurare încheiate între Agen?ie ?i societatea de asigurare. 8.2.2. În cazul în care turistul solicit? Agen?iei contravaloarea sumelor achitate ?i/sau a cheltuielilor de repatriere, acesta trebuie s? trimit? documentele justificative c?tre Agen?ie prin scrisoare recomandat? cu confirmare de primire. Turistul are obliga?ia s? p?streze fotocopii de pe respectivele documente justificative. Turistul poate solicita Agen?iei rambursarea sumelor achitate ?i/sau a cheltuielilor de repatriere în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data încheierii derul?rii pachetului de servicii turistice sau de la data repatrierii. 8.2.3. Turistul are obliga?ia de a notifica societ??ii de asigurare, prin scrisoare recomandat? cu confirmare de primire, în leg?tur? cu solicitarea adresat? Agen?iei privind rambursarea sumelor achitate ?i/sau a cheltuielilor de repatriere, în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la data confirm?rii de primire prev?zute la cap. VIII pct. 8.2.2. 8.2.4. În cazul în care, în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data confirm?rii de primire a documentelor justificative de c?tre Agen?ie, turistul nu a primit sumele solicitate de la aceasta, are loc evenimentul asigurat. 8.2.5. În termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat, turistul are obliga?ia de a transmite societ??ii de asigurare, prin scrisoare recomandat? cu confirmare de primire, cererea de desp?gubire înso?it? de documentele justificative. 8.2.6. Documentele justificative constau în principal în: a) contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice; b) confirm?rile de primire precizate la pct. 8.2.2, 8.2.3 ?i 8.2.5 din prezentul capitol; c) fotocopiile de pe documentele de plat? a avansului (chitan?e, ordine de plat? etc.), în cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de turist; d) fotocopiile de pe documentele de transport ?i cazare, în cazul cererilor de rambursare a cheltuielilor de repatriere. Societatea de asigurare are dreptul s? solicite turistului ?i alte documente justificative. 8.2.7. Desp?gubirea nu poate dep??i suma achitat? de turist în contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice, precum ?i sumele necesare repatrierii acestuia, cu respectarea prevederilor legale în vigoare. 8.2.8. Desp?gubirea va fi pl?tit? în termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la data primirii de c?tre societatea de asigurare a documentelor justificative de la turist. 8.2.9. În cazul în care dup? plata desp?gubirii, Agen?ia pl?te?te debitul c?tre turist, acesta are obliga?ia de a restitui asiguratorului desp?gubirea primit?, în termen de 5 (cinci) zile lucr?toare de la data primirii de la Agen?ie a sumelor reprezentând debitul. 8.2.10. Facultativ, turistul are posibilitatea încheierii unui contract de asigurare, care s? acopere taxele de transfer sau a unui contract de asisten?? care s? acopere taxele de repatriere în caz de accidente, de boal? sau deces, a unui contract de asigurare pentru bagaje, a unui contract de asigurare pentru servicii medicale la destina?ie ori a unei asigur?ri storno sau altor tipuri de asigur?ri de c?l?torie. Agen?ia recomand? încheierea unei asigur?ri storno pentru acoperirea eventualelor penalit??i de anulare. Turistul se poate informa în agen?ii despre cazurile acoperite de asigurarea storno, aceasta putând fi încheiat? în agen?ia de turism de unde acesta a achizi?ionat pachetul de servicii turistice, dac? agen?ia ofer? acest tip de serviciu. 8.3. Agen?ia nu se face vinovat? de eventuala nerespectare a obliga?iilor stipulate în poli?ele de asigurare contractate prin intermediul Agen?iei, deoarece aceasta este doar intermediar între turist ?i asigurator. IX. Documentele contractului se constituie ca anex? la acesta ?i sunt urm?toarele: a) voucherul, biletul de odihn?/tratament, biletul de excursie, bonul de comand?, dup? caz; b) programul turistic, în cazul ac?iunilor turistice; c) oferte ale Agen?iei puse la dispozi?ia turistului, în format tip?rit sau pe suport electronic. X. Dispozi?ii finale 10.1. Prezentul contract a fost încheiat în dou? exemplare, câte unul pentru fiecare parte. 10.2. Comercializarea pachetelor de servicii turistice se va face în conformitate cu prevederile prezentului contract ?i cu respectarea prevederilor Ordonan?ei Guvernului nr. 107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice, republicat?. 10.3. Toate unit??ile de cazare, precum ?i mijloacele de transport sunt clasificate de c?tre organismele abilitate ale ??rilor de destina?ie, conform procedurilor interne ?i normativelor locale acolo unde acestea exist?, care difer? de la o ?ar? la alta ?i de la un tip de destina?ie la altul. 10.4. Turistul declar? c? Agen?ia de turism l-a informat complet cu privire la condi?iile de comercializare a pachetelor de servicii turistice în conformitate cu prevederile Ordonan?ei Guvernului nr. 107/1999. Prin semnarea acestui contract, sau prin acceptarea pachetelor de servicii turistice inclusiv în cazul celor achizi?ionate la distan?? prin mijloace electronice, turistul î?i exprim? acordul ?i luarea la cuno?tin?? cu privire la condi?iile generale de comercializare a pachetelor de servicii turistice, în conformitate cu oferta Agen?iei de turism. 10.5 Conform dispozitiilor Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, SC ......................... SRL este operator de date cu caracter personal inscris sub nr .............................si prelucreaz? datele cu caracter personal furnizate de dvs. prin acest document, avand ca scop colectarea datelor pentru emiterea biletelor de avion , furnizarea de servicii turistice si a serviciilor de cazare. Prin furnizarea datelor dumneavoastr? personale, în?elege?i ?i sunte?i de acord cu transferarea acestora c?tre companiile afiliate sau colaboratoare, partenerii nostri contractuali din tara si/sau strainatate. Administr?m datele dumneavoastr? personale pe durata necesar? pentru furnizarea serviciilor de mai sus sau pentru o durata de 5 ani de la data incheierii contractului. Dac?, pe viitor, compania va fi achizi?ionat? de o ter?? parte, este posibil ca datele s? fie transmise pentru continuarea f?r? probleme a activit??ii de afaceri. Furniz?m datele dumneavoastr? autorit??ilor competente ?i forurilor de judecat? la cerere ?i în cazul in care acest lucru este solicitat de legislatia relevanta 10.6. Litigiile ap?rute între p?r?i se rezolv? pe cale amiabil?, în caz contrar p?r?ile în?eleg s? se adreseze instan?elor de judecat? competente. 10.7. Contractul va fi interpretat conform legilor din România. Agentia de turim RTX, Semnatura/Stampila Turistul Nume ?i prenume______________________________________ Semnatura ___________________________________________ Persoana juridica_______________________________________ Reprezentata prin _____________________________________ Semnatura/Stampila ___________________________________ |
CONTRACT - CADRU DE COMERCIALIZARE A PACHETELOR DE SERVICII TURISTICE